Khamis, Ogos 5

MLM

“Besarnya bilik ku tu bang takut aku seorang2……. Abg sudah ada bilik?….kita kongsi2la bayar bilik “ apa reaksi anda apabila dipelawa oleh awek begini ?...... nanti,,,, ayatnya belum habis sebagai seorang kasanova yg masa tu belum pencen lagi…. Pasti anda katakan saya adalah jantan paling bodoh menolak bangkai hehehe…. bagi aku yg dah agak lama mengenal hati perempuan sekilas lenggok jalannya senget lurus bibirnya sudah dapat ku baca… biar dia merayu2 biar dia meminta2 aku suka apabila seorang gadis secantik Zana merayu, selama ini kita hanya diperbodoh pengarah filem tv yg lelaki begitu mudah dirayu oleh perempuan biar aku betulkan sikit pemikiran org kita…..

“alah….. abg takda duit la nak bayar biasanya abg tidur d kereta saja kalau kes2 begini…” jawabku, sambil menunggu reaksi nya…. Jawapan ini biasanya aku dapat 2 jenis kesudahan pertama dia merayu lagi dengan lebih manja dan kedua aku tak payah bayar sewa hotel tu…. dan lagi aku tak boleh kelihatan seperti buaya lapar apabila makanan dah depan mata…. Biar dia kagum biar dia bangga bahawa dia berkenalan dengan jejaka yg tak mengambil kesempatan dan jujur seperti aku ni…

…….Hotel d Bandaraya ini kalau dah punya ruang tamu dengan satu set sofa lengkap koman2 pun pasti cecah 300 ke  400 ringgit semalam…. Aku bukan tak sengaja sampai ke hotel ini…. Atas sebab2 mencari rezeki lebih aku coba2 bermain2 dalam industri MLM yg kononnya banyak membuat org jadi jutawan…. Jadi dengan duit gaji ku aku membawa harapan ke kota ini untuk menimba ilmu jutawan dari beberapa jutawan….. cuma aku tak sangka banyak rezeki menanti….. terimbas  kembali beberapa bulan lalu ketika pertamakali berkenalan dengan zana….. dan ketika berpisah dari kem bina semangat hari tu aku dah mengagak peristiwa ini pasti terjadi apabila kami bertemu lagi….. siapa tak geram dengan pipi sehalus sabun dan selicin bual epal…. tambah lagi segebu zizie ezite….. biasanya pasti mentera2 cinta ku bersulam dan berkait pada sesiapa jua yg aku berkenan

“ala bang nda apa la janji abg kasi kawan…. nda kan la abg mau tidur d kereta pula mana abg mau mandi?”……….. sebagai seorang lelaki budiman dan baik hati patutkah aku menghampakan org yg dalam kesusahan? Kalau dia tidur dalam bilik yg jarang2 berpenghuni tu mungkin dia akan mendapat gangguan makhluk2 dan jika apa2 terjadi aku pasti rasa bersalah kerana tidak membantu org yg dalam kesusahan apa lagi dia seorang perempuan kaum yg lemah kaum yang perlu di lindungi… dan mungkin juga biliknya d masuki pencuri barang mustahil aku tak dapat menghalau pencuri tu….

Fikir punya fikir….. maka aku pun memberi syarat….. ya syarat… tak kan kita membantu tak dapat balasan kan…. Heheheh…. Dan syarat pertamanya….. “tapi aircond mesti on abg tak selesa tidur panas la sekarang” hehehe mudah sangat balasan yg aku minta…. Dan permintaan ini adalah permintaan yg boleh d selesaikan tanpa membakar apa2 jenis kalori dalam badan apa lagi seperti badan Zana yg memang aku pasti agak berkalori……dan syarat ke duanya “lampu tak bleh on” tamat itu saja permintaan ku dan zana setuju

Malam itu amat sejuk dan gelap…. Kalau anda tanya apa yg berlaku aku akan jawab…… TIADA !!!

SUMPAH TIADA !!!! yg ada hanya sejuk dan gelap…….




percaya la............... TIADA!!!!...................................

1 ulasan: