Isnin, Ogos 2

dayang mintak resit…..


selepas berurusan dgn pegawai jab. tanah & ukur serta peg. jab pertanian tadi….. aku agak minyak disel 4×4 ku nie dah agak2 menipiskan lagi dompet ku yg dah nipis nie…..
berkepul2 asap hitam menipiskan ozon abila pedal minyak ku tekan ke stesen minyak itu….
sampai saja ke stesen minyak…. aku terus meluru k pam paling jauh dari kaunter….. lalu seorang anak gadis hitam manis menyapa…. bos…. sambil mengisyaratkan pom yg itu TOS dan mengarahkan aku pom yg satu lg….
aku menunggu sambil melihat2 seorang yg boleh aku panggil uncle memperkatakan sesuatu pada gadis manis tu… dari lenggok bibirnya dari senyuman yg d hiasi kacamata ala2 Hail Amir uncle tu aku dapat mengagak maksudnya.... [romeo juga mengenal romeo] 7-8 minit aku menunggu giliran dan 7-8 minit jugalah aku teringat lisa…. sama seperti gadis ini…. sama hitam sama manis…. sayang hubungan ku dengan lisa tak panjang, dia membawa diri selepas terlihat aku berpegangan tangan dengan norlin mesra membeli belah d bazar ramadan dulu… norlin…awek seberang dan gara2 dia awek seberang juga hubungan kami juga tak lama…..

aku mematikan enjin…. lalu keluar….
gadis : berapa bos….. [dengan muka selamba]
aku : lima puluh ringgit… [jawabku sambil tersenyum]
sambil mengisi minyak ku lihat wajahnya….. dan berfikir kalau d bandar semua atendan minyak begini…. pasti tokeh pam minyak kaya raya kerana jantan nakal macam aku nie agak ramai…. heheheh
aku : mintak resit ya dayang…… sama no telefon sekali ya….
muka yg selamba bertukar ceria…. manis sungguh senyman nya… macam rani mukarje dalam filem koch hota hai hehehehe….
gadis : nah terima kasih…. no telefonnya ada d situ….
aku : namanya siapa tak kan nombor saja….
gadis : Aza…. [senyum manja.... "ini yg aku tak bleh tahan"]
aku : terima kasih aza……

start engin aku pulang dengan hati yg berbunga2 d pertengahan jalan aku teringat anak lelaki ku yg demam anak perempuan ku pula tengah belajar d sekolahnya….. ah pacar-pacaran aja hehehe…..Aza terima kasih kerana melayan ke kasanova an ku walaupun beberapa saat saja…. maaf juga kerana aku sudah bersara………. nombor mu sudah ku jadikan pusara d jalan raya….. [019- errrr apa lagi ya lupa la..... errr Aza boleh bagi no tu balik] hehehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan