Selasa, Ogos 3

laki mu ini jujur.... sayang bini......


sedang sibuk aku beFesbuk bini ku telefon.... "bang... tak payah ambik ya syg ikut c irene" ........... "ok" jawabku sambil dalam hati sukur... panjang pesbuk ku.......

sedang layan wall "warga sandakan" henpon menyani lagi lagu Amy search "bang bukak pintu pagar" semenjak 2 ni kes curi dan rompak sering jadi bualan sekitar ruma ku ni sampai aku pun sempat lagi meneriakkan pencuri yg memanjat pagar rumah jiranku....

"bang kita ke rumah bang Amat [bukan nama sebenar] " "kenapa?" jawabku sambil ku lihat saudara baru yg sorang lagi tu tercegat depan pintu.... "adik c irene kena lontong"

itu bukan cerita besar yg hendak aku sampaikan... adat manusia tak pernah berubah hasat dengki sakit hati semuanya penyakit hati..... cerita besarnya adalah perbualan kami dengan abang Amat.....

"tadi baru ada bini polis pulang dari sini" masalah cinta, rumah tangga, hati dan perasaan.... kata2 bang Amat dengan slang Indon nya yg kadang2 aku faham kadang2 tidakk....

cerita besarnya abila bang Amat cakap kat bini aku "laki mu nie jujur.... sayang bini....."

masa minta diri...
d luar rumah.... ku bisik bang Amat... sambil anak mataku memastikan bini dah dalam kereta... susah kalau dia dengar perbualan 2 sahabat lama.....

"bang bila mau bawa aku ke indon ni?"
"boleh tapi kita dua aja ngak usah bawa bini...sana banyak nikah saja yg penting halal" jawabnya sambil kenyit2 mata....
sambil kenyit2 mata ku tutup pintu kereta......

....dalam kereta aku senyum2 dalam hati....
sebelum kawin dulu aku ada jumpa bang Amat ni masa tu aku dengan Zu
dan ayat sama yg bang Amat cakap masih sama selepas 6 tahun......

"dia ni jujur.... dan sayang bini...." begitulah ayatnya pada Zu.... dan ayat itu masih ku ingat sampai kini.... hehehehe

Zu.... apa khabarmu sekarang?.....

2 ulasan: