Ahad, Ogos 15

siapa pengirim itu...........

pagi itu aku tak puasa.... biasalah anak muda dengan kepala  nya yg penuh dengan ilmu2 sesat.... anak remaja yg berdarah panas.... waktu itu aku tak suka kongkongan..... semua undang2 bagi aku tak betul dan tak patut... hatta undang2 yg aku tetapkan sendiri pun aku langgar apa lagi undang2 org lain..... aku rasa hebat bersama teman2 berambut panjang... berbaju hitam.... kami bergitar... kami kugiran... entah lagu apa entah; apa erti liriknya... sampai sekarang aku tak tahu dan mungkin penyanyi dalam keset tu pun tak tahu biar pun dia d tempeleng dan d bagi minum cuka pun dia mungkin tetap tak tahu apa erti lirik2 lagu tu.......

sambil kami khusuk bejikir lagu black metal tu.... remy memecah kebuntuan..... "woi kamu ada dengar kat radio.... nama c [nama ku] d sebut d radio........." aku yg tengah meneguk air gas.... terus kenyang....... nasi kuning terasa tawar.... aku ingin tahu kenapa pulak namaku masuk dalam radio..... "jooo... ada ciwik tujukan lagu sama kau hahahahaha" celaka..... semua member mengulu2... yg itu aku tak kesah... aku cukup kebal dengan ejekan begitu... 
yg aku kesah siapa pula yg berani menconteng arang kat muka aku ni, berani dia kirim nama aku kat radio...... [masa itu popular sangat mengirim lagu melalui poskad] kalau lagu best tak apa jugak.... ni lagu Shima..... Luka d lukai.... ceh apa hal........ 

............................

petang tu kami pulang ber konvoi melepasi laluan tepi kubur..... aku tak takut walau pun keadaan dah agak gelap, peduli apa; pontianak iblis setan jin hantu tinggi..... semua tak ada masa posa ni aku tau itu.......  aku masih terbang d ruang ingatan..... mencari2 siapakah prospek itu siapakah wanita malang yg telah aku lukai...... hingga tergamak sangat dia mengirim poskad mengheboh kan 1 daerah bahawa dia aku lukai; dia aku sakiti..... 
"hayati lah lagu ini" masih d telinga ku ejekan remy..... tapi sayang dia tak ingat siapa pengirimnya.... walau satu hurup pun untuk aku jejaki siapa gadis itu..... ingin aku balut luka nya......... aku tak mungkin menyakiti hati perempuan apa lagi melukai.... kerana spesis yg bernama perempuan ini telah aku simpan d kamar yg paling indah d kamar hati ku [tapi ada berapa kamar ya?] aku cukup menjaga hati nya apa lagi kalau tangan nya sehalus sutera seputih kapas... makhluk yg bernama wanita ini adalah makhluk yg paling indah pernah tuhan ciptakan bagi pendapat ku waktu itu.... mustahi aku luka kan hati nya......

............................

pagi tadi lagu itu d ulang siar d radio.... dalam keadaan yg sama masa bulan puasa.... cuma yg tak sama kini; aku puasa aku bukan lelaki dulu itu... aku sudah berubah.... walaupun banyak kamar dalam hati ku masih kosong.. kamar yg paling indah ini sudah berisi sudah berpenghuni..... dan kamar2 lain tetap terbiar dan berhabuk aku rasa tiada wanita lagi  yg sudi aku letak kan di kamar yg sebegitu.... aku rasa biarlah kamar2 yg lain ini kosong....... kerana telah aku temui seribu wanita di dalam susuk tubuh wanita yg satu ini........... biarpun masa mengubah paras rupanya aku tetap nampak seribu wanita cantik d dalam nya.................

...........................

hingga ke saat ini aku masih tak tahu siapa wanita pengirim lagu itu.............. 

hanya pintaku...... maafkan aku..... walau sudah 17 tahun berlalu aku masih ingat lagu itu............

sekali lagi maafkan aku..............

..........................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan